האישורים הנדרשים להצבת מבנה נייד על השטח שלכם

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

מבנה נייד?

יש המתייחסים למבנה יביל כפתרון המסתמן לעליית מחירי הדיור בישראל בעשור האחרון, אחרים מוצאים בו פתרון נוח, יעיל וזול יותר המותאם לצרכים שונים כדוגמת הוספת חדר או הקמת צימר בחצר הבית אך רגע לפני שתבחרו בפתרון זה כדאי שתדעו שלא ניתן להציבו בשטח מבלי לקבל אישורים מוקדמים לכך. מבנה נייד הוא למעשה מבנה אותו בונים במפעל בשיטות בנייה חדשניות וירוקות כך שניתן להשלימו במהירות גבוהה יחסית ולשנע אותו באופן שלם למיקום שעליו הוא עתיד להיות מוצב, אז תבצע החברה המתקינה את החיבורים הדרושים לכל התשתיות ובהן חשמל, מים ואינסטלציה.

לאיזה צרכים יכול להתאים רכישת מבנה נייד?

רכישת מבנה נייד יכולה להיעשות עבור מגוון רחב של אפשרויות בהן אנו מעוניינים לבצע הרחבה למבנה הקבע שלנו, בין האפשרויות הרבות ניתן למנות ממ"ד, צימר, חדר ממוגן, חדר עבודה, משרד נייד, בית כנסת נייד, מרפאה ניידת, חדר מנהלים, חדר מנוחה לעובדים, חדר אוכל ועוד. היתרון הגדול הוא בכך שאופן הבנייה המתבצע במפעל חוסך לנו לא מעט כאבי ראש, ריב עם שכנים, אפשרות לפגיעה בסביבה ועוד ובזמן שהמפעל עסוק בבניית המבנה אתם כבעלי הקרקע יכולים בינתיים לקבל את האישורים הנדרשים מהרשות המקומית, חשוב לציין כי לא ניתן להציב מבנה נייד בשטח מבלי לקבל אישור לכך!

צרו קשר עכשיו וקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית עם זמני אספקה מהירים תוך הקפדה על איכות הבנייה

מהם האישורים הנדרשים?

מחפשים מבנה נייד למכירה? רגע לפני זה כדאי שתדעו איזה אישורים תדרשו להשיג לפני שתוכלו להציב אותו בשטח. עליכם לפנות לרשות המקומית ובאופן מדויק יותר להגיש בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה לשם הוצאת היתר בניה. בעת הפנייה לוועדה עליכם להגיש את המסמכים הבאים: תוכנית הבנייה, מידע על הקרקע או הנכס שבבעלותכם כולל מפה ושרטוטים, חתימה של בעלי הזכויות על הקרקע עליה אתם מעוניינים להציב את המבנה היביל, חתימת בעלי הזכויות בנכסים הצמודים ורק לאחר הגשת כל המסמכים תדון הוועדה ותקבע אם להעניק לכם היתר בניה שיאפשר לכם להציב את המבנה בשטח שלכם.

האם ישנה אפשרות לקבלת פטור מהגשת בקשה להיתר בניה?

ככלל מערכת המשפט בישראל מתייחסת בחומרה לאנשים המציבים מבנים ניידים מבלי שקיבלו אישור לכך אולם במידה ואתם מציבים את המבנה כפתרון זמני בלבד, לשם הדוגמא עושים שיפוצים מקיפים בביתכם והמבנה מאפשר לכם מקום מגורים זמני בלבד, אזי בית המשפט יבקש מכם להוכיח כי מדובר בפתרון זמני ועליכם תוטל החובה לעשות כן. במרבית המקרים אם מדובר בפתרון זמני ולא ככזה המשמש למגורי קבע לא תדרשו להגיש בקשה להיתר בניה מן הרשות המקומית אולם אנו ממליצים תמיד לבחון כל סוגיה באופן פרטני עם הרשות המקומית או עורך דין המתמחה בנושא.

מה אתם צריכים לדעת לסיכום?

מבנה יביל הוא פתרון נוח, זול ומהיר יותר בהתייחס לשיטות בניה קונבנציונאליות אחרות אולם יש לקחת בחשבון את הצורך בקבלת היתר בניה מהועדה המקומית לתכנון ובניה כפי שהסברנו. אנו ממליצים תמיד לפנות לרשות המקומית ולקבל אישור לפני הזמנת המבנה כדי שלא תתקלו במצב בו המבנה היביל שלכם יהיה מוכן לשינוע לשטח שלכם אך לא תוכלו להציבו. מחפשים מבנה נייד למכירה? אשל מבנים מתמחה בייעוץ, בניה והובלה של מבנים ניידים לכל צורך ולכל מטרה והיא תשמח לספק לכם את הייעוץ בכדי שתבחרו את המבנה המתאים ביותר לצרכים שלכם.